WEKO3
アイテム
Teaching practical entrepreneurial skills to Japanese university students
https://otemae.repo.nii.ac.jp/records/1148
https://otemae.repo.nii.ac.jp/records/114816fd2856-cd40-487c-807e-5e6567dd74e4
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
Teaching practical entrepreneurial skills to Japanese university students (30.6 MB)
|
Item type | その他 / Others(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2016-06-30 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Teaching practical entrepreneurial skills to Japanese university students | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 日本の英語教育におけるビジネス | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 内容言語統合型学習(CLIL) | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ビジネスリンガフランカとしての英語 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | business studies in English education in Japan | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | content and language integrated learning program(CLIL) | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | business English as a lingua franca(BELF) | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_1843 | |||||
資源タイプ | other | |||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||
値 | 日本の大学生への実用的経営技術の教授 | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 1786 | |||||
姓名 | ロバート, シェリダン | |||||
抄録 | ||||||
値 | グローバル化の発展とビジネス共通語としての英語の出現により日本の英語教育においてビジネスに関することを教える重要性は明白である。この論説は「実社会」においての実務研修や実践をEFLクラスに内容言語統合型学習の一環として組み入れる方法を紹介する。在学中4年間クラスを受講した学生達のコミュニティを支援する慈善活動からの利益を寄付するという社会貢献を説明しながら彼らの1学期に渡るプロジェクトを例示する。 | |||||
Abstract | ||||||
値 | With the advance of globalization and the emergence of English as a lingua franca of business, the importance of teaching business content in English education in Japan is evident. This article introduces a way in which "real world" business studies and practice can be incorporated into the English as a foreign language classroom as part of a content and language integrated learning program. It showcases the semester-long projects of students who have taken the class over the past four academic years, showing their contributions to society through the donation of their profits to charities helping communities. | |||||
書誌情報 | 巻 2, p. 59-74, 発行日 2016-03-31 | |||||
図書名 | ||||||
値 | 大手前大学IIEジャーナル | |||||
図書名(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Journal of Research and Pedagogy | |||||
出版者 | ||||||
値 | 大手前大学国際教育インスティテュート | |||||
出版者(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Otemae University Institute of International Education | |||||
ISSN | ||||||
値 | 2189-3462 | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher |