WEKO3
アイテム
日常的な教育改善のための組織的な取り組み
https://otemae.repo.nii.ac.jp/records/184
https://otemae.repo.nii.ac.jp/records/184c1d4e23d-7f41-4a25-bd0d-a103cea3ff3e
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2014-01-28 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 日常的な教育改善のための組織的な取り組み | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Systematic Efforts for Daily Educational Improvement | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 目標と評価 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 授業改善 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 統一性 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 共通性 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 日常的FD | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | EDUCATIONAL_OBJECTIVE_AND_EVALUATION | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | EDUCATIONAL_IMPROVEMENT | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | UNIFORMITY | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | COMMONALITY | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | DAILY_FD_ACTIVITIES | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
奥田, 雅信
× 奥田, 雅信 |
|||||
著者別名 |
OKUDA, Masanobu
× OKUDA, Masanobu |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 同一科目を複数の教員で担当し、多クラス展開する場合、科目目標と科目評価を共有し、日々目標を意識しながら授業評価・改善を行うことによって、組織的に教育力を高めることができる。本稿では、本学の初年次必修科目における教育改善のための組織的な取り組みを報告する。教育目標の組織的な形成、授業計画(内容・方法)・成績評価基準の統一化など、一定の共通性のもと、授業日、学期といった単位で適時的な授業改善活動を行うことの必要性を示す。 | |||||
Abstract | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | In this paper, educational improvement activities in the compulsory subjects for the first year students at Otemae University are overviewed from the view point of FD (Faculty Development). The activities contain setting clear educational objectives and unifying teaching plans and evaluation criterions. It is discussed that focusing on the daily activities for educational improvement is important for the sustainability of FD. | |||||
書誌情報 |
大手前大学CELL教育論集 en : Otemae University CELL journal of educational studies 巻 1, p. 1-4, 発行日 2009 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 大手前大学・大手前短期大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 21855641 | |||||
書誌レコードID | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | AA12480022 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |