WEKO3
アイテム
学習支援センターにおける支援事例から自主学習支援のあり方を考える
https://otemae.repo.nii.ac.jp/records/1495
https://otemae.repo.nii.ac.jp/records/1495ef4e2076-1acb-4c8c-8344-9d82321d6c5e
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
学習支援センターにおける支援事例から自主学習支援のあり方を考える (1.9 MB)
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-05-15 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 学習支援センターにおける支援事例から自主学習支援のあり方を考える | |||||
言語 | ja | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 学習支援 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 自主学習 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | チュータリング | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 学習習慣 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 他律/自律 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Learning suppprt | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Tutoring | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Self-Regulated learning | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||
その他のタイトル | A study about the development of self-regulated learners : case studies from the learning support center at Otemae University | |||||
言語 | en | |||||
著者 |
寺田, 未来
× 寺田, 未来× 池村, 優一× 柏原, 康人× 福嶋, ゆい× 中川, 和亮× 中島, 梓 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 本稿では、自主学習支援について、大手前大学学習支援センターのチューター5名による事例報告をもとに、そのあり方を考察していく。学生とチューターによる1対1の相互作用において、どのようなやりとりがあり、学生にどのような変化や成長が生じているのか、自主学習を促すうえで、どのような難しさがいかに生じているかの実態を見出す。これらをふまえ、今後の自主学習支援のあり方についての示唆を与えることを本稿の目的とする。これは、学習支援センターにおける支援・指導法の一層の充実を図るうえで重要な位置づけとなる。 | |||||
Abstract | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | In this paper, we discuss the development of self-regulated learners based on cases reported by tutors. It is the purpose of the Otemae University learning support center to facilitate the self-regulation of a learner. In one-to-one interaction between students and tutors, five tutors reported experiences about what kind of change happened and what kind of growth could be seen. In addition, we examine what kind of difficulties were present, and why the difficulty was caused. | |||||
書誌情報 |
大手前大学CELL教育論集 en : Otemae University CELL journal of educational studies 巻 7, p. 037-046, 発行日 2017-03-31 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 大手前大学CELL教育研究所 | |||||
出版者(英) | ||||||
出版者 | Otemae University CELL Institute for Education Development | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 21855641 | |||||
NCID | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 4000000196 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |