WEKO3
アイテム
Journals and dialogic writing in content and language integrated learning courses
https://otemae.repo.nii.ac.jp/records/1157
https://otemae.repo.nii.ac.jp/records/115791eea405-98ca-455e-946f-99a190cdeabc
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
Journals and dialogic writing in content and language integrated learning courses (2.3 MB)
|
Item type | その他 / Others(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2016-06-30 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Journals and dialogic writing in content and language integrated learning courses | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ラーニング・ポートフォリオ | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | サービス・ラーニング | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 内容言語統合型学習(CLIL) | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Learning portfolio | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | service learning | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | content and language integrated learning courses(CLIL) | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_1843 | |||||
資源タイプ | other | |||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||
値 | 内容言語統合型学習におけるラーニング・ポートフォリオと対話的な学習 | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 1795 | |||||
姓名 | タナカ, キャサリン | |||||
抄録 | ||||||
値 | ジョン・ズビザレッタが紹介した大学授業学習用の「ラーニング・ポートフォリオ」を利用し、本論は、反省的、融通が利くラーニング・ノットブックをContent and language integrated learningと言われる「内容言語統合型学習」(CLIL型学習)の授業でどのように有効的に使用できるのかを検討していく。さらに、大手前大学で行ったサービス・ラーニング(Service learning)授業で利用したバイリンガルのラーニング・ノットブックを紹介する。このような多機能の学習ノートは学習意欲や再考を促すだけではなく、教室を超えて学外やコミュニティにおいても対話を続けるための欠かせない道具になることを示す。 | |||||
Abstract | ||||||
値 | Drawing on the John Zubizarreta's learning portfolio for university-level classes, this article argues for the place of reflective learning notebooks in content and language integrated learning courses. Speaifically, it looks at the importance of bilingual and flexible notebooks as course tool on a service learning project. It argues that multi-fuctional notebooks not only encourage motivation and reflection, but that they can be an indispensible tool in encouraging dialogue to extend beyond the classroom and into the community. | |||||
書誌情報 |
大手前大学IIEジャーナル en : Journal of Research and Pedagogy 巻 2, p. 135-142, 発行日 2016-03-31 |
|||||
出版者 | ||||||
値 | 大手前大学国際教育インスティテュート | |||||
出版者(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Otemae University Institute of International Education | |||||
ISSN | ||||||
値 | 2189-3462 | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher |