ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 大手前大学国際看護研究所発行誌
  2. 大手前大学国際看護研究所研究集録
  3. 創刊号

English Cafe Activity for Nursing Students to Improve English Communication Skills

https://otemae.repo.nii.ac.jp/records/2254
https://otemae.repo.nii.ac.jp/records/2254
1dbb0c1f-fb8a-44e3-977a-45c07b4d9f25
名前 / ファイル ライセンス アクション
2021_J_p024-32Nishimuraetal.pdf English Cafe Activity for Nursing Students to Improve English Communication Skills (595.3 kB)
license.icon
Item type 報告 / Report(1)
公開日 2021-09-16
タイトル
タイトル English Cafe Activity for Nursing Students to Improve English Communication Skills
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 English education
キーワード
主題Scheme Other
主題 Global Nursing
キーワード
主題Scheme Other
主題 Nursing student
キーワード
主題Scheme Other
主題 Communication skills
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 西村, 直子

× 西村, 直子

en NISHIMURA, Naoko

ja 西村, 直子

ja-Kana ニシムラ, ナオコ

Search repository
中口 , 尚始

× 中口 , 尚始

en NAKAGUCHI, Hisashi

ja 中口 , 尚始

ja-Kana ナカグチ, ヒサシ

Search repository
野波, 侑里

× 野波, 侑里

en NONAMI, Yuri

ja 野波, 侑里

ja-Kana ノナミ, ユリ

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study evaluated the impact of an elective English learning program on first-year nursing students. This program was an effort to help students achieve one of the goals mentioned in the Diploma Policy (requirements for the degree and the expected learning outcomes) of the Faculty of Global Nursing in Otemae University : becoming competent English-language communicators. Among eight study participants, two made three-minute speech presentations after participating in the spring and fall semester activities. We analyzed three role plays and one speech video recorded in terms of verbal and nonverbal communication skills. WPM (words per minute) results did not reveal a noteworthy increase, however, at the final speech session, both Student A and Student B spoke English for about a minute without having a glance at their notes. In the first task, neither Student A nor Student B changed their facial expression in response to conversation topics or reactions of others. However, they exhibited these positive nonverbal communication cues in the second and third sessions. Students improved their English communication skills through a role play and a speech presentation. Our program helped students to speak for a longer time without reading notes.
書誌情報 ja : 大手前大学国際看護研究所研究集録
en : Journal of Otemae University Institute of Global Nursing (JIGN)

巻 1, p. 24-32, 発行日 2021-03-31
出版者
出版者 大手前大学国際看護研究所
出版者(英)
出版者 Otemae University Institute of Global Nursing
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 2436-6005
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-23 12:30:10.276206
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3