WEKO3
アイテム
正課外活動団体加入学生の学修に関する考察
https://otemae.repo.nii.ac.jp/records/1170
https://otemae.repo.nii.ac.jp/records/1170ca7a84a7-c562-4603-89f0-74a9d2782cf6
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2016-07-06 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 正課外活動団体加入学生の学修に関する考察 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A study on academics and students’ extracurricular activities outside of the regular curriculum | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | GPA | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 学修支援 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | クラブ活動 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 学生の質 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 入試別の学修状況 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | GPA | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | learning support | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | extracurricular activities | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | student temperment | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | learning status of each entrance exam | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
吉川, 博行
× 吉川, 博行 |
|||||
著者別名 |
YOSHIKAWA, Hiroyuki
× YOSHIKAWA, Hiroyuki |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 大学教育において学生の成長を促すための様々な取り組みがある中、筆者はこれまで課外活動加入の有無に着目し、これとGPA(Grade Point Average)との関連に基づいて学修についての考察を行ってきた(吉川2014)。本稿ではこれまでの研究を踏まえ、大手前大学に所属する学生の公認課外活動団体加入の有無を背景に、前年度との比較検証を行うとともに、入試種別による学修状況も報告する。 | |||||
Abstract | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Currently the university is working to improve students’ academic motivation with a variety of educational methods. This report discusses the learning patterns of college students who belong to extracurricular activities in Otemae University. Although there is much focus on the GPA scale, there are in fact a variety of indexes to measure student growth. This article clarifies the way in which growth can be measured in university students and the impact of extracurricular activities on learning. | |||||
書誌情報 |
大手前大学CELL教育論集 en : Otemae University CELL journal of educational studies 巻 6, p. 19-24, 発行日 2016-03-31 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 大手前大学CELL教育研究所 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 2189-4027 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |