ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 大手前大学国際教育インスティテュート発行誌
  2. 大手前大学IIEジャーナル
  3. 第2号

Enhancing learning and social adeptness through games in the EFL classroom

https://otemae.repo.nii.ac.jp/records/1153
https://otemae.repo.nii.ac.jp/records/1153
ddfe7c2c-54ba-446e-89cc-3c1158e32d8b
名前 / ファイル ライセンス アクション
2016_I_h095-120_Gordon.pdf Enhancing learning and social adeptness through games in the EFL classroom (453.8 kB)
license.icon
Item type その他 / Others(1)
公開日 2016-06-30
タイトル
タイトル Enhancing learning and social adeptness through games in the EFL classroom
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 ゲーム
キーワード
主題Scheme Other
主題 インタラクティブな活動
キーワード
主題Scheme Other
主題 ゲーム基準
キーワード
主題Scheme Other
主題 コミュニティ開発
キーワード
主題Scheme Other
主題 不安の削減
キーワード
主題Scheme Other
主題 学ぶスタイル
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 games
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 interactive activities
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 learning styles
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 developing community
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 reducing anxiety
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 game criteria
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_1843
資源タイプ other
著者別名
姓名 カールソン, ゴードン
抄録
値 世界中の現在の語学教育の特性が体験学習や協調学習重視の傾向にある中、ゲームを通した生徒の交流活動は何らかの詮索や批判を被り続けている。保守的な、特に高等教育機関の学者達は教室内でのゲームは幼稚で実用的学習として不十分であり、講師の目的や知見の欠如を表すと主張し続けている。この論文はゲームの欠点に重点を置くものではなく、語学習得と社交力を強化するインタラクティブで楽しい活動の妥当性を解明するものである。スキルを精錬し反復学習をしながら、多重知性と異なる学習法におけるゲームの応用性を説明する。さらに責任をもって実施されたゲームが生徒の不安を軽減、活動参加の増加、と同時に社交力とモチベーションを強化する活気のある教室内コミュニティーを創り出すために欠かせない手段となりえる事を強調する。加えて、ゲームの不適切な使用によりクラスがつまらない娯楽の場になることを防ぐ為の基準を提供する。反対にゲームがどれ程スキル上達の為の訓練場、そして能力を発揮する場としてクラスを変える事ができるのかを証明する。
Abstract
値 As the landscape of current language education around the world trends toward experiential and collaborative learning, the practice of student interaction through games continues to sustain a degree of scrutiny and criticism. Some conservative academics, particularly in higher-education institutions, continue to assert that games in the classroom are immature, deficient in applecable learning, and show a lack of teacher objective and expertise. Rather than focusing on inadequacies of games, this paper illuminates the relevance of interactive, fun activities that enhance language acquisition and social adeptness. It highlights the applications that games have on multiple intelligences and variant learning styles while refining skills and recapitulating learning. Furthermore, it emphasizes how responsible implementation of games can be an indispensable medium for developing a vibrant classroom community that enhances social skills and motivation while at the same time reducing student anxiety and increasing participation. Additionally, criteria are offered to prevent a class from becoming a theater of trivial entertainment through inappropriate use of games. Conversely, it demonstrates how games can transform a classroom into both a training field for the advancement of skills and an arena in which those competencies are utilized.
書誌情報 巻 2, p. 95-120, 発行日 2016-03-31
図書名
値 大手前大学IIEジャーナル
図書名(英)
言語 en
値 Journal of Research and Pedagogy
出版者
値 大手前大学国際教育インスティテュート
出版者(英)
言語 en
値 Otemae University Institute of Internatoinal Education
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-23 12:54:47.066206
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3